Zmienne i tablice.

Jeśli mamy do czynienia z grupą zmiennych (ogólnie mówiąc obiektów), to możemy z nich zrobić tablicę. Tablica to ciąg obiektów tego samego typu, które zajmują ciągły obszar w pamięci.

Definicja tablicy:

int a[20];
Ta definicja rezerwuje w pamięci miejsce na 20 liczbtypu int.

Zad 1. (1 punkt)
W pliku Kod programu pomiędzy liniami za komentowanymi:

Zad. 2. (1 punkt)

Zmodyfikuj program Kod programu tak by:

Zad. 3. (1 punkt)

W pliku Kod programu w liniach zakomentowanymi:
//*1
//*2
dodaj odpowiednie instrukcje (nie wolno użyć pętli, w szeculności słów kluczowych while, for itd.) tak by program wypisał:
    Przypadkowy tekst
Nie przypadkowy tekst

Tablice, a stabilność aplikacji

Najczęstszym błędem, jaki jest popełniany przez początkujących programistów (jak również i tych bardziej doświadczonych) jest wychodzenie poza zakres tablicy. Przykładowo:

int tablica[ 10 ];
tablica[ 10 ] = 123; //Element o indeksie 10 jest 11 elementem tablicy - piszesz poza tablicą!					

Pisząc poza tablicą modyfikujesz wartości innych zmiennych lub kodu maszynowego aplikacji - w efekcie uszkadzasz kod swojego programu co prowadzi do błędów. Wychodząc poza zakres tablicy może się zdarzyć również, że podejmiesz próbę pisania po pamięci innej aplikacji na co współczesne systemy operacyjne nie pozwalają. System operacyjny ochroni Twój komputer przed taką ewentualnością i wyrzuci błąd krytyczny Twojej aplikacji, zapobiegając jednocześnie możliwości modyfikacji zasobów, które do Ciebie nie należały.

Zad. 4. (1 punkt)

Wykonaj ponizsze programy, i zmodyfikuj je tak by działania na tabliczch były poprawne:
Kod programu,Kod programu

Tablice wielowymiarowe

Jak państwo wiecie można rozwarzać tablice różnych typów. W szczegulności takie, których elemntami sa inne tablice. Nazywamy je tablicami wielowymiarowymi.

int tab_2d[4][2]
int tab_2d[4][2]={1,2,3,4,5,6,7,8}
Możemy powiedzieć, że tablica ta ma 4 wiersze i 2 kolumny

Zad. 5. (1 punkt)

Napisz program tworzący tablicę n na m elementową w kształcie tablicy szachowej. Np. dla
n = 5
m = 5
otrzymujemy
10101
01010
10101
01010
10101

Zad. 6. (1 punkt)

W pliku Kod programu w liniach zakomentowanymi:
//*1
dopisz funkcje wypisującą tablicę trujwymiarową w postaci:
10 20 30 
40 50 60 
70 80 90 
      10 11 12 
      13 14 15 
      16 17 18 
            19 20 21 
            22 23 24 
            25 26 27